Galapagos en Jungle Wihoe - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van bugglepuk - WaarBenJij.nu Galapagos en Jungle Wihoe - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van bugglepuk - WaarBenJij.nu

Galapagos en Jungle Wihoe

Door: bugglepuk

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2011 | Ecuador, Galápagos

Jaaaaaa jullie hebbe lang moeten wachten maar hier is deel 2!!

3 februari vertrek naar de Galapagos voor 8 dagen. Naa een vlucht van 2 uur ben ik aangekomen op het vliegveld Baltra. Een enorme regen bui verwelkomt mij op de Galapagos. Daarna met de bus naar de boot toe. Ik heb mazzel en hoef mijn cabine met niemand te delen :). Gelukkig maar want de cabine inclusief douche en toilet is niet groter dan 13 m2!
De eerste dag zien we gelijk al de Giant Turtois (zie foto). Erg cool allemaal en zeker omdat je zo dicht bij de dierebn kan komen zonder dat ze wegrennen. In de 8 dagen ben ik naar verschikllende eilande gevaren (genoveva, ISabel, Fernandina etc). Elke dag had wel dezelfde routine in de ochtend was het eerst hiken vervolgend snorkelen lunch en weer hiken en snorkelen. Zoals je op de foto´s kan zien heb ik veel verschillende dieren gezien en ook de lava grond was erg indrukwekkend. Moet wel zeggen was daar echt bloedheet (30 graden) en ben dan ook wel flink verbrand want tja je zit toch op de evernaar. Mijn grootste fan van de dieren is toch wel de blue footed boobie wat een coole vogel! Maar have a look at the foto´s en dan weet je een beetje wat ik zoal gezien en gedaan heb. 1 min puntje uik was met tas en al in het water gevallen en ja hoor daar zat camera en telefoon in. Mijn telefoon was nog te redden maar helaas heeft de camera het begeven (dit was al op dag 2). Maar de kapitein van het schip was zo aardig iom zijn camera te lenen en zo kon ik de foto´s op usb stick zetten. Maar daardoor ontbreken de foto´s voor de jungle want die zijn gemaakt met een weggooi camera dus die moet ik nog laten ontwikkelen.

Jungle Dracaena Lodge, Cyabeno
Omdat ik niet al te veel tijd had ben ik 1 dag nadat ik terug was van de Galapagos gelijk vertrokken naar Lago Agrio met het vliegtuig.Ik dacht dat mijn vlucht om 08:358 ging maar vlucht was gewijzigd en ging vervolgens om 6:20 OMG! En daar kwam ik de avond daarvoor gelukkig achter toen ik mijn voicemail afluisterde. Vrvolgens vertrok ik om 7 uur en binnen een half uur was ik alweer geland. Vervolgens met de auto naar een of andere plak (2,5 rijden) omk vevrolgend op de kano te stappen (3 uur). We waren met een klein groepje namelijk ik en een jongen uit Zuid Korea die geen Spaans en geen Engels praat. Dat was dus geen succes want geen communicatie mogelijk. Gelukkig had ik een coole gids en heb daar veel mee gebabbeld! De lodge was simpel alleen s´avod electriciteit en geen warm water. Maar in de jungle heb je echt geen warm water nodig want ook hier was het rond de 30 graden! De eerste dag gelijk een nacht wandeling gezien. Aantal dieren gespot onder andere een tarantula, wandelende tak en mini kikker. De dag daarna vroeg op (half zes) voor de bird watching tour. Bijna aan het einde van deze tour hebben we een anaconda gespot die een papegaai te pakken had dit was echt heel tof om te zien. Ook nog een hike gedaan van 2 uur waar we verschillende apen hebben gezien en nog een aantal andere dieren. Helaas ben ik wel een beetje lek geprikt door de muggen maar ik weet ik heb nou eenmaal zoet bloed :)
Morgen ga ik misschien paardrijden in Quito maar dat weet ik nog niet zeker en woensdag op na het volgende land Kauai!! Ga wel een fototoestel kopen dus van Kauai zullen jullie weer meer foto´s zien.

@Marlies de backpack is echt super heb mosquito net niet gebruikt want ze hadden daar hun eigen.Maar tot zover super easy de back packt. Thanks!!

En @ the rest super cool jullie reacties :)

  • 16 Februari 2011 - 07:45

    Marja:

    He carmen mooiefoto's hoor en leuk van zo dichtbij. Je hebt echt veel en vette dingen gezien.
    Vandaag een beetje bijkomen en dan morgen op naar kauai. Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerland. Hield de deet de muggen niet eens op afstand?
    nou hoor je gauw weer(jammer he dat ik geen skype had, maar goed des te meer heb je me straks te melden.
    dikke kus

  • 17 Februari 2011 - 20:22

    Diane:

    Hey Carmen,

    Klinkt weer helemaal super. Geniet maar extra van de zon, want hier is het weer niks.
    Veel plezier nog met alles.

    Groetjes Diane

  • 17 Februari 2011 - 23:22

    Len:

    He chica,

    Tu fotos estan mui bonito, este pinguin es un regalo para mi? Bueno tiempo en Kauai. Groetjes aan Susan

    Ik zit nu last-minute in barcelona, saampjes met Stijn. Tot snel xxx len

  • 18 Februari 2011 - 16:52

    Marlies :

    Wowieeee, 'n spannend verhaal ;) Te gek dat alles zo mooi aansluit, Galapagos, op Jungle op Hawaii. Doe je goed!! Jammer dat er niet zoveel mensen meegingen naar de Jungle, maar des te beter dat de gids leuk was!! Makkelijk vast ook dat je zo lekker spaans spreekt. De Galapagos ziet er aanlokkelijk uit, ben benieuwd naar je verhalen!!! Geniet ervan die laatste dikke week (terugvluvht duurt nog wel effe dus niet aan denken nog!!))) Zoen!!!

  • 20 Februari 2011 - 11:14

    Daisy:

    Carmeeeen! Ik lees nu pas je blog... Je moeder attendeerde me er net even op haha. Gave dingen die je doet! Ben echt heel benieuwd naar je verhalen.
    Benji is net opgehaald. Toen hij gebracht werd rende hij heel enthousias naar binnen op zoek naar Pumba hahaha. Hij heeft zich prima gedragen!

    Nou lady, have fun daar! C ya Soon!

    XX DC

  • 20 Februari 2011 - 11:29

    Jasmijn:

    Ha Carmen,
    Wat een heerlijke foto's en leuk om mee te lezen!
    Heel veel plezier en avontuur!
    Liefs Jasmijn

  • 24 Februari 2011 - 15:06

    Sanne:

    Hi Meis,

    Een verlaat berichtje van mij ;-)
    Je verhaal al wel gelezen, en je foto's bekeken vorige week. Klinkt allemaal echt super! mooie foto's ook :-)

    Hoop dat je lekker aan t genieten ben op Kauai! tot snel.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 10931

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 01 April 2014

Ranch - Los Portreros

29 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Wow wat een avontuur, alleen op reis!

Landen bezocht: