Bolivia & Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van bugglepuk - WaarBenJij.nu Bolivia & Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van bugglepuk - WaarBenJij.nu

Bolivia & Peru

27 Februari 2014 | Bolivia, La Paz

Daar ben je dan in de grote stad La Paz. Maar wat een vieze stad veel verkeer, veel smog en weinig te beleven,
Maar moest toch iets avontuurlijks doen in La Paz, dus besloot van een gebouw af te wandelen van 50 meter. Holy moly wat eng maar super tof uiteindelijk.
Maar na een paar saaie dagen dan boek je een reisje naar de jungle.... maar eenmaal aangekomen op vliegveld wordt na vele uren de vlucht geannuleerd en verschoven naar d volgende dag. Maar om niet nog een dag te verliezen koos ik ervoor om mijn reisje naar de jungle uit te stellen en eerst naar Cuzco (Peru) te gaan.

Wat een mooie stad Cuzco en zeker een verademing na La Paz.
Ook het hostel in Cuzco veel gezelliger en meer mensen ontmoet, zelfs iemand uit Almere like WTF haha.
Vervolgens op aanraden van Marlies langs gegaan bij Guido, die ik overigens eerder in NL had ontmoet. Daar een reisje paardrijden en Incaroute (Ollantaytambo, Pisac en Chich...nogwat geboekt.
Incaroute was erg interessant, op de fotos is te zien hoe een vrouw kleren maakt en gebruik maakt van natuurlijke kleuren, dat wil zeggen alle kleuren orden gemaakt doormiddel van planten etc.
Vervolgens wat inca ruïnes gezien en moet zeggen we hadden een hele goeie gids met duidelijke uitleg.
Na wat feesten besloot ik ook nog wat avontuurlijks te doen 2x:
ATV kortom Carmen op een quat hoe cool!!
En ja ja na veel denken toch besloten de MachuPichu te doen en het was het waard. Na veel wandelen en hiken (8 uur in totaal).

Maar na 1 week was het weer tijd om terug te keren naar La Paz. Op naar Rurrenabaque (de Jungle).
Na enige vertraging aangekomen werd ik gelijk bij de travel agency verwelkomt door een klein lief aapje.
De dag erop was het tijd voor jungle avontuur en avontuur was het zeker. Door hevige regen is Rurrenabaque Beni rivier 3x overstroomt in januari en dat kon je merken. Water tot je knieën, modder en veel veel muggen en aangezien ik lekker zoet bloed heb was ik aardig het slachtoffer hiervan.
Maar prachtige dagen met veel apen beleefd hier (zie foto's).
Eenmaal weer teruggekeerd in het dorp was het tijd voor het spirituele gedeelte van Ayahuasca. Ook dit was niet zonder lange wandeling met veel modder en wederom muggen. Ceremonie was heel apart en zeker weer een ervaring rijker.

Ondertussen ontdekt dat mijn favoriete zanger (David Bisbal) optreed in Buenos Aires Wihoeeee zo blij kortom ticket gekocht voor 5 april :)

Nu weer terug in La Pz voor een doorreis naar Santa Cruz waar ik carnaval ga vieren....Party party hell yeah!!!

• 27 Februari 2014 - 21:49

Marja Conejo:

Wauw carmen wat een prachtige fotos kan zien dat je echt geniet? Ben zo trots op wat je doet en nog gaat doen.

• 26 Maart 2014 - 12:28

Monica:

Hi Carmen, Ik kijk niet vaak genoeg en heb dan een heleboel bij te lezen op die blog van jou! Wat een avontuur is dit zeg! Geniet nog maar een tijdje en volgende week veel plezier bij het concert. Groetjes!