Los Portreros achter me gelaten! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van bugglepuk - WaarBenJij.nu Los Portreros achter me gelaten! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van bugglepuk - WaarBenJij.nu

Los Portreros achter me gelaten!

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2014 | Argentinië, Salta

Na 2 maanden op de ranch te hebben gewerkt heb ik besloten om verder te reizen.

Maar eerst een verslag van hoe de afgelopen 2 maanden waren.
Een korte omschrijving van mijn werkzaamheden op de ranch waren s ochtends beginnen om 8 uur. En dat kon beginnen met het bereiden van het ontbijt voor gasten, zwembad schoonmaken of paarden opzadelen. Vervolgens om 10 uur met de paarden op pad voor ongeveer 3 uur. Rond 13:30 lunch of met de gauchos of met de gasten en als dat lunch was met gasten moest je zorgen dat ze altijd voorzien werden van drank.
Dan om half 4 weer nieuwe paarden opzadelen, vervlogens om 5 uur theetijd met gasten om vervolgens om half 6 weer een tour te doen met paarden van ongeveer 2 uur. En als je dan pech had en ook nog diner had met gasten, moest je de tafel dekken en om half 9 weer paraat staan om drinken te verzorgen. En je kon naar bed als de laatste gast naar bed ging. Kortom lange dagen...
Moet wel zeggen de paarden zijn echt fantasisch!! Vooral de Peruaanse paarden zijn super comfortabel en well behaved, kortom maken geen gekke schrikbewegingen als je op het paard zit heb je vol vertrouwen in het paard.
Ik zou de ranch dan ook zeker aanraden als je van paarden houdt, want het is een super omgeving en je wordt absoluut in de watten gelegd als gasten. Niet goedkoop maar zeker waar voor je geld!

De feestdagen:
Kerst..... tja kerst met 30 graden zon wat anders dan dat je voor de verwarming zit. We hebben kerst gevierd met ongeveer 30 man, dit waren zowel gasten als familie van de eigenaren. Moet zeggen van kerst is me niet veel bij gebleven alleen dat ik hard heb gewerkt en weinig kerst gevoel had. Was wel een beetje jammer.
Wat wel weer erg typisch was, was dat in onze "hangplek" een schaap hing (zie foto) en die hadden we de volgende dag voor lunch. Dat was 2e kerstdag lunch. En dat terwijl ik dat schaap 2 dagen geleden nog levend zag ach ach arm schaapie.

Nieuwjaar daarentegen werd uitbundiger gevierd met veel lichtjes, glow in the dark, schmink en veel muziek en drank uiteraard.
En veel veel eten maar dat is typisch Argentijns er moet genoeg te eten en drinken zijn anders geen feest.

Bijzondere dingen
- schorpioen in slaapkamer aaaaahhhhhh
- slang bij de estancia
- Lula (huiskat) brengt cadeautje.... levende babymuis
- veulentje geboren, dat was wel bijzonder. De nacht voordat het veulentje geboren werd had ik met een collega diner en we waren op weg naar huis toen ik ineens schrok want daar stond de merrie. Maar de merrie is altijd in een groep, maar nu was ze alleen. En ik zei nog tegen mijn collega misschien zoekt ze een plek om te bevallen...... en de volgende ochtend was het veulentje er :)

Hoogtepunt was toch echt wel rodeo in Jesus Maria, holy moly wat die gauchos allemaal kunnen. Een paard valt op zijn rug met gaucho erop, paard staat weer op en de gaucho zit er nog op!!

Maar ik heb dus besloten om verder te reizen. De reden hiervoor is dat veel werk niets te doen had met paarden en er misbruik van je wordt gemaakt als vrijwilliger. Het werk als vrijwilliger moet leuk zijn en in balans zijn met je ideeën en dat was het voor mij niet.

Kortom ik ga verder reizen. Ik ben nu in Salta (Noord- Argentinie). Hier blijf ik een aantal dagen, morgen en overmorgen ga ik 2 tours doen. Vervolgens zal ik door reizen naar Bolivia, Peru, Jungle Bolivia, Paraguay, Uruguay en eindbestemming Buenos Aires.

Zie foto's voor een impressie van de afgelopen 2 maanden.



  • 26 Januari 2014 - 13:24

    Marja Conejo:

    Ondanks dat het niet helemaal was van wat verwachtte is het denk ik toch een hele mooie ervaring en verrijking van je leven geweest. Je hebt toch maar mooi 2 maanden van schitterende paarden mogen genieten.
    Belangrijk!!! Geniet de komende tijd met volle teugen van alles wat je ontdekt in natuur en mens e. Cultuur

  • 26 Januari 2014 - 16:18

    Jasmijn:

    Leuk om mee te lezen... Kan niet wachten tot je weer thuis bent en je al je avonturen onder het genot van een beker Starbucks vertelt! Have fun!

  • 02 Februari 2014 - 17:03

    Daisy:

    Wat een gave foto's! Ben erg benieuwd naar je reiservaringen straks! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 01 April 2014

Ranch - Los Portreros

29 Januari 2011 - 27 Februari 2011

Wow wat een avontuur, alleen op reis!

Landen bezocht: